Masaż skóry głowy - sposób na piękne włosy


Pielęgnacja skóry głowy jest tak samo ważna jak i pielęgnacja włosów, a może nawet ważniejsza. Może pomóc w poprawie wyglądu i kondycji naszych włosów. Dzisiaj mam dla Was kilka słów o tym. Zapraszam do dalszej części postu.



MASAŻ SKÓRY GŁOWY jest znany i stosowany od stuleci. Poprawia krążenie krwi, skutecznie likwiduje ból głowy i zmęczenie. Ponadto ten rodzaj masażu powoduje wzmocnienie włosów i sprawia, że są lepiej odżywione. U osób, u których nadmierne wypadanie włosów jest wywołane problemami z krążeniem, może nawet zatrzymać proces łysienia. Podczas masowania głowy, wykonujemy delikatne, okrężne ruchy samymi opuszkami palców, po czym rozstawiamy palce szeroko na skórze głowy i zbliżamy je do siebie, co będzie lekko uciskało skórę. Ten zabieg na włosy należy stosować na całą powierzchnię skóry głowy. Dobrze jest masować skórę głowy po każdym myciu. Taki zabieg na włosy znacznie poprawi ich kondycję oraz krążenie krwi, włosy będą bardziej dotlenione, dotrą do nich także składniki odżywcze. Masaż głowy podczas mycia ułatwia oczyszczenie skóry głowy i pozbycie się martwego naskórka. Pozbycie się martwego naskórka i zalegającego łoju odtyka pory, co z kolei zmniejsza nadmierną produkcję łoju w gruczołach.

Masaż elektryczny skóry głowy jest zabiegiem wykonywanym w wielu gabinetach kosmetycznych. Urządzenie wywołuje prądy szybkozmienne, które powodują przekrwienie skóry, działają bakteriobójczo i wysuszająco. Natomiast ręczny masaż głowy można łączyć z równoczesnym wcieraniem leków wzmacniających włosy. Warto stosować obie techniki masażu, efekty można zaobserwować po kilku miesiącach regularnych masaży. Inny sposób na domowy masaż skóry głowy to szczotkowanie. Należy używać umiarkowanie twardej szczotki z naturalnego włosia. Szczotkowanie powoduje przekrwienie skóry głowy, a także rozprowadza warstwę łoju na skórze i usuwa z niej kurz oraz inne zanieczyszczenia. Szczotkować należy włosy grube, normalne i suche, natomiast szczotkowanie włosów tłustych może spowodować ich częstsze przetłuszczanie się. Trzeba pamiętać o częstym myciu szczotki, aby ponownie nie nanosić na skórę głowy brudu i kurzu.

A czy Wy masujecie skórę głowy? Jeśli tak to jak często i jakie są u Was efekty?


30 komentarzy:

  1. ja robię masaż ale niestety nie regularnie nawet mam urządzenie do tego moja mama robiąc taki masaż systematycznie zauważyła świetne efekty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie dobrze jest wykonywać regularnie masaż skóry głowy, najlepiej przy użyciu wcierki do włosów. Dobry jest też masażer :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dobrze jest wykonywać masaż skóry głowy, nie tylko podczas mycia włosów.

      Usuń
  3. Fajny post! Ja robie czasami masaz głowy, ale tylko czasami, bo jestem troche leniwa :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, ciężko się zmobilizować do tego by wykonywać masaż skóry głowy codziennie. Najlepiej przy użyciu wcierki.

      Usuń
  4. Masaż skóry głowy uwielbiam! Staram się robić go codziennie. Świetny relaks i świetny przyrost włosów co miesiąc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że udaje się Tobie wykonywać masaż skóry głowy codziennie. Ja muszę to wprowadzić na stałe do swojej pielęgnacji. Przydało by się zagęścić nieco włosy, a wiem, że i na to masaż jest bardzo dobry.

      Usuń
  5. ja zawsze taki masaż robię podczas mycia:) i rano podczas czesania;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podczas mycia również, ale dobrze jest też używać jakiejś wcierki i przy tym wykonywać masaż skóry głowy ;)

      Usuń
    2. u mnie wcierki nie dają rady bo są na % i podrażniają mnie

      Usuń
    3. A może są takie które nie podrażniają? Nie znam się za bardzo, ale może poszukaj. Wiem, że woda brzozowa ma alkohol i może podrażniać.

      Usuń
    4. wszystkie wcierki są z %. nie ma takiej bez

      Usuń
    5. A nie wiedziałam nawet. Kozieradka chyba nie ma % ?? ;)

      Usuń
  6. Ja masuję zawsze przy nakładaniu wcierki i trochę przy myciu, ale to nie dlatego, że pamiętam jaki zbawienny jest masaż, ale po to, żeby szampon się dobrze spienił i rozprowadził na całych włosach. Pomiędzy myciami nie masuję, bo mam wrażenie, że to przyśpiesza u mnie przetłuszczanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wcierki nie powinno się używać codziennie, nawet gdy się nie myje włosów? Ja podczas mycia również masuje i staram się też między myciami, ale również to wychodzi. Wiem, że masaż jest bardzo dobry dla skóry głowy.

      Usuń
  7. Ja ostatnio kupiłam szczotkę do masażu,jednak nie używam jej przy każdym myciu. Mam wrażenie, że moim włosom nie służy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe dlaczego nie służy ta szczotka włosom, a powinno być wręcz odwrotnie i dobre efekty, chociaż ja nie miałam styczności z szczotką do masażu więc nie wiem.

      Usuń
  8. Ja codziennie robię masaż wieczorem i podczas mycia głowy. Czy są jakieś efekty? Jeśli tak to nie zauważalne dla mnie neistety, Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może wypróbuj jakiejś wcierki do włosów? Efekty będą wtedy na pewno lepsze.

      Usuń
  9. Jeszcze nie próbowałam i chyba czas to zmienić!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też powinnam zacząć to robić regularnie by poprawić wygląd włosów.

      Usuń
  10. Moja skóra głowy łatwo się przetłuszcza więc nigdy tego nie robiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja też, ale podobno masaż dobrze działa na skórę głowy oraz włosy.

      Usuń
  11. Wiem, że masaż jest bardzo ważny i może zdziałać wiele dobrego, ale... nie wykonuję go niestety za często :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja staram się wykonywać, ale różnie to bywa. Czasami się zapomni albo nie chce to efekty są średnie bo wykonywane jest to nie regularnie.

      Usuń
  12. Masuje masuje, czasami opuszkami palców czasami masażerem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Masuję, ale wyłącznie podczas mycia kudłów;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też i staram się po myciu i między myciem włosów również to robić, ale różnie to wychodzi.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Mój Mały Kawałek Nieba , Blogger