poniedziałek, 23 stycznia 2017

TALK I JEGO WŁAŚCIWOŚCI. RECENZJA TALKU AVENA

Dzisiaj mam dla Was post w którym będę opisywała wrażenia po stosowaniu produtktu do włosów, który służy mi jako zamiennik suchego szamponu. Jeśli jesteście ciekawe o jaki produkt chodzi zapraszam do dalszej części postu. Od jakiegoś czasu używałam (kilka lat na pewno) zamiast suchego szamponu pudru dla dzieci, jednak jakiś czas temu zakupiłam coś innego co jest bardzo podobne i nawet całkiem dobrze się sprawdza. Produktem tym jest Talk marki Avena.

Może na początek kilka słów o talku.
Talk jest naturalnie występującym minerałem z rodziny krzemianów, jednocześnie jest najbardziej miękkim minerałem (pierwszym wzorcowym w skali twardości Mohsa). Występuje pospolicie, nie jest drogim surowcem, dlatego bardzo często pojawia się w produktach, zwłaszcza przemysłu kosmetycznego i farmaceutycznego. Jego obróbka polega ma kruszeniu, suszeniu, mieleniu a także eliminacji substancji zanieczyszczających, często również bieleniu. Talk nie rozpuszcza się w wodzie ani w roztworach kwasów i zasad. Ma swoich zwolenników i przeciwników, przez wiele osób traktowany jest jako substancja szkodliwa. Tymczasem jego wpływ na skórę zależny jest od wielu okoliczności. W środkach farmaceutycznych (zasypkach, pudrach), dzięki działaniu „poślizgowemu”, wspomaga leczenie otarć. Działa wysuszająco, hamuje więc rozwój zapaleń. Więcej kontrowersji wywołuje jednak, gdy jest składnikiem kosmetyków, gdyż stosowany jest często jako tzw. wypełniacz. Kosmetykom kolorowym nadaje jedwabistość, polepsza ich konsystencję i przyczepność (trwałość), rozjaśnia kolory, ale jednocześnie dodaje im intensywności. Problemem może być fakt, że talk pokrywa skórę cienką, ale trwałą warstewką, która wchodzi w relację z łojem, potem i innymi kosmetykami, tworząc substancję utrudniającą oddychanie i czynności wydzielnicze skóry, a w skrajnych przypadkach może przyczyniać się do rozwoju stanów zapalnych. Jest stosunkowo łatwy do usunięcia z powierzchni skóry, ale w przypadku cery tłustej może zapychać pory. Istnieją też doniesienia o tym, że talk może powodować powstawanie nowotworów czy rozedmy płuc – niewątpliwie, gdy będzie długo i intensywnie wdychany. Dobrą informacją dla sceptyków może być spora ilość zamienników talku, stosowanych w kosmetyce, organicznych (skrobia ziemniaczana, kukurydziana czy puder ryżowy), jak i nieorganicznych (mika, sericite mika czy silk mika).


AVENA, TALK  
Skład: talk. Postać i sposób podania: proszek na skórę. Zastosowanie: surowiec farmaceutyczny używany w celach leczniczych, do stosowania zewnętrznego.




Talk zamknięty jest w plastikowym opakowaniu w kolorze białym z etykietą w kolorze żółtym. Opakowanie jest dosyć skromne, zwykłe, niczym nie wyróżnia się, nie przyciąga wzroku. Produkt zakupiłam w małej drogerii za około 6 zł. Pojemność talku to 100 g. Konsystencja sypka, w kolorze białym, natomiast zapach prawie nie wyczuwalny.

Produkt ten kupiłam jako zamiennik suchego szamponu. Wcześniej używałam pudru dla dzieci. Stosowałam go tak samo jak puder, posypując odrobinę pudru na bardziej przetłuszczone włosy, następnie pozostawiłam na kilka minut, po tym czasie strzepywałam. Tak samo jak w przypadku pudru dla dzieci włosy po zastosowaniu talku były odświeżone, bardziej puszyste. Minusem jest to, że włosy nieco elektryzują się po zastosowaniu tego talku, oraz są nie przyjemne w dotyku, jednak można na to przymknąć oko. Można też stosować talk na potliwość np stóp. Próbowałam tego, ale średnio się to sprawdza. Jest on również bardzo wydajny. Mimo wszystko mogę polecić Wam ten produkt.

Moja ocena: 4/5

Znacie ten produkt? Stosujecie talk?

29 komentarzy:

  1. Chyba nigdy nie używałam, jedynie jakiś puder dla dzieci jak byli mali :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że taki puder jest przeznaczony dla dzieci, ale szukałam kiedyś zamiennik suchego szamponu i znalazłam, że można stosować właśnie puder dla dzieci. Talk jest bardzo podobny. W najbliższym czasie chcę wypróbować czegoś innego, o czym niebawem napiszę :)

      Usuń
  2. Stosowalam kiedys talk na wlosy. Jednak u mnie zbyt mocno bielil i nie mogłam go do konca wyczesac ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, trochę bieli włosy. Ja w takim przypadku zwilżam nieco dłonie i przeczesują nimi włosy, nie za mocno by włosy nie były mokre i jest ok :)

      Usuń
  3. Nigdy nie stosowałam talku , ale słyszałm o nim jako zamieniiku na suchy szampon :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  4. nie wiedziałam że tak można talk stosować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no można. Jest podobny do pudru dla dzieci.

      Usuń
    2. i pewnie do mąki ziemniaczanej:D

      Usuń
    3. A jeszcze nie wiem czy jest podobny do mąki ziemniaczanej :P

      Usuń
  5. Nie do końca mnie przekonuje ta metoda. Ale może kiedyś spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Suche szampony też nie do końca są dobre, ale co kto lubi. Nie każdy musi używać tego co ktoś inny.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Jak kto woli. Jeśli komuś pasują suche szampony to oczywiście może ich używać, ale można też wypróbować jakiś zamienników. Nie wykluczam tego, że wypróbuję kiedyś suchych szamponów.

      Usuń
  7. Mój facet nie wyobraża sobie dnia bez talku ale na stopach :P hahaha ;) Pozdrawiam! :* xmadebymex.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  8. rzadko używałem takiego specyfiku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślałam, że mało osób używa ten produkt :)

      Usuń
  9. Mi się talk kojarzy właśnie ze stosowaniem na nad potliwość ewentualnie przy jakiś otarciach :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja używam pudru dla dzieci :) Myślałam też nad talkiem, widzę że warto spróbować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to fajny zamiennik suchego szamponu tak jak i puder dla dzieci :)

      Usuń
  11. Ja jestem fanka suchego szamponu w sytuacjach awaryjnych i chyba sie to nie zmieni. Zastanawia mnie tylko, dlaczego jako zamiennik stosujesz talk? Czy uzywanie przez dluzszy czas suchego szamponu szkodzi włosom bądź skórze głowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcześniej używałam pudru dla dzieci jako suchego szamponu, ale kiedyś będąc w drogerii zauważyłam, że jest talk, pomyślałam, że kupię i przetestuję. Jest praktycznie taki sam jak puder dla dzieci. Chyba nie szkodzi włosom i skórze głowy.

      Usuń
  12. Również stosowałam puder dziecięcy jako zamiennik suchego szamponu :)
    muszę przetestować też talk :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Puder dla dzieci moim zdaniem bardzo dobry zamiennik suchego szamponu i przede wszystkim bardziej wydajny.

      Usuń