niedziela, 24 stycznia 2016

MOJE ODŻYWIANIE - CO JEM, CZEGO NIE JEM, A CO OGRANICZAM?

Dziś może trochę o DIECIE, a konkretnie o TYM CO JEM. Na początku chcę Wam napisać że moje odżywianie nie jest idealne ale staram się jak mogę. Bardzo dużo się zmieniło i jestem z tego bardzo dumna.




CO JEM:

* warzywa- staram się jeść codziennie, pomidor na kanapkę, ogórki, zupy kilka razy w tygodniu, surówki

* owoce- jem 2 owoce dziennie, czasem zdarza się zjeść tylko 1 lub wcale, ale ogólnie staram się tego pilnować.

* kasze i ryż- ostatnio jem kaszę jaglaną, czasem kaszę mannę, ryż brązowy, rzadko biały ale zdarza się też.

* orzechy i suszone owoce- jem orzechy ziemne, suszone śliwki, morele, ostatnio spróbowałam też suszoną żurawinę i posmakowała mi, czasem jem rodzynki.

* żółty ser- uwielbiam! mogłabym jeść codziennie, ale staram się jeść co drugi dzień choć nie zawsze się udaje.

* twaróg- raczej jem półtłusty ale zdarza się zjeść też chudy lub tłusty.

* jogurty- bardzo lubię. kiedyś jadłam codziennie. teraz raczej co drugi dzień.

* pieczywo- białe. czasem ciemne, ziarniste bułki.

* spaghetii- kolejne jedzenie które bardzo lubię. jem raz w tygodniu, czasem rzadziej. robię na pełnoziarnistym makaronie.


Teraz trochę mniej zdrowo.
* krakersy Sunbites, chrupki, orzechy w panierce,

* budyń Słodka Chwila  - to jem bo lubię choć wiem że jest niezdrowe. jem raz na tydzień budyń a słone przekąski raz na miesiąc lub rzadziej.


CZEGO NIE JEM:

* słodycze- historie związaną ze słodyczami opiszę w innym poście :)
* chipsy- też bardzo lubię ale nie jem ponad pół roku.



Ogólnie dużo zmieniłam i nie popadam w paranoję jeśli zjem budyń czy orzeszki solone. Nie jem tego codziennie więc się nie przejmuję. Mam nadzieję że post Wam się spodobał. Tym którzy przeczytali wszystko serdecznie dziękuję.

Zapraszam do kolejnych postów i serdecznie dziękuję za każdy komentarz :)

18 komentarzy:

  1. Też lubię zdrowe odżywianie, ale bez słodyczy nie wytrzymałabym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kiedyś nie wyobrażałam sobie życia bez słodyczy ale postanowiłam z nich zrezygnować i czuję się z tym lepiej :)

      Usuń
  2. O mniam spagetii :D W tym tygodniu robię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również bardzo dawno nie jadłam chipsów. ;) Poza tym najbardziej zależy mi na jak największej ilości warzyw w porcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warzywa są najważniejsze, ale owoce też i inne zdrowe produkty jak np. orzechy itd. Wszystkiego po trochu trzeba jeść, choć ja wolę nie jeść chipsów i słodyczy, nie tylko ze względu na to że są niezdrowe, ale też dlatego że jakby raz zjadła to chciałabym częściej jeść.

      Usuń
  4. Podziwiam :d chociaż nie mam żadnych problemów z wagą i lubie swoje ciało. Czasami chciałabym zmienić nawyki tylko po to, żeby zdrowiej się odżywiać. Główny problem to, że dużo pracuje i gotuję może raz w tygodniu, a tak to zawsze gdzieś cos kupię małego na szybko niekoniecznie zdrowego..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też w sumie nie ważę dużo, nie mam nadwagi czy otyłości. Do swojego wzrostu najwięcej ważyłam kiedyś 68-69 kg, jednak potem schudłam. Dużo czasu potrzebowałam żeby zrozumieć że najważniejsze jest zdrowie a potem dopiero figura i waga. Spróbuj jeść zdrowiej. Na pewno lepiej się poczujesz :)

      Usuń
  5. Musisz mieć silną wole :) Wiem jak to jest, kiedy sobie czegoś odmawiasz :) Czasem sa chwilę słabości, ale ja sobie tłumacze: " Raz na jakiś czas można. Przecież zasłużyłam na nagrodę" :)
    Uwielbiam fitness, ćwiczę 6 razy w tyg i biegam :)
    Obserwuje :) :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wolę nie jeść słodyczy i chipsów. Tak jest dla mnie lepiej :)

      Usuń
  6. Widzę że króluje w Twoim jadłospisie zdrowa dieta. A małe grzeszki chyba ma każdy, nawet kobiety najbardziej fit :) myślę że tylko się do tego nie przyznają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem można zjeść coś mniej zdrowego :)

      Usuń
  7. Fajnie, że tak ładnie i zdrowo jesz Kochana. :). Ja też przez ostatnie dwa tygodnie dużo zmieniłam w swoim jadłospisie. :). Zdrowe odżywianie nie jest takie drogie jak może się wydawać. :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Człowiek się lepiej czuje gdy je zdrowiej :)

      Usuń
  8. Ja również staram się odżywiać zdrowo i rozsądnie. Produkty, których nie jem, bo mi nie smakują to chipsy i wszelkiego rodzaju chrupkowe przekąski oraz wszelkie kolorowe napoje gazowane. Lubię wodę i dobrze mi z tym :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety lubię chipsy i chrupki ale staram sę jeść rzadko.

      Usuń