czwartek, 15 czerwca 2017

Skrobia ziemniaczana i jej zastosowanie w pielęgnacji włosów

Dzisiaj zapraszam Was na post w którym chcę przestawić produkt domowy który jest dobry w pielęgnacji włosów. O jaki produkt chodzi i jak się u mnie sprawdza? Jeśli jesteście ciekawe to zapraszam do dalszej części postu.




Produktem który postanowiłam wypróbować w swojej pielęgnacji jest Skrobia ziemniaczana, zwana również mąką ziemniaczaną dzięki wielu wyjątkowym właściwościom fizykochemicznym wykorzystywana jest w produkcji różnorodnych żeli i zagęstników. Jest jednym z najtańszych i najczęściej stosowanych surowców w przemyśle spożywczym, kosmetycznym oraz farmaceutycznym. Może przydać się w każdym domu nie tylko jako ważny składnik placków ziemniaczanych czy klusek śląskich lecz także w pielęgnacji ciała. Jest ona polisacharydem stanowiącym materiał zapasowy roślin. Pozyskuje się ją z bulw ziemniaka w procesie mechanicznego roztarcia, mycia oraz rafinacji. W sprzedaży występuje w postaci białego, sypkiego proszku, zasadniczo nierozpuszczalnego w zimnej wodzie. Dopiero w odpowiednio podgrzanej wodzie skrobia przybiera postać opalizującego kleiku. Stosowana w przemyśle służy do formowania produktów nadając im określoną postać i konsystencję. Poza tym chroni przed szkodliwym oddziałaniem wilgoci, umożliwiając przechowywanie. Posiada również szereg zastosowań w domowej kosmetyce ciała. Może sprawdzić się również jako talk. Stosowana w ten sposób zapobiega nadmiernemu poceniu się, chroni przed wilgocią, sprzyja regeneracji naskórka. Nie uczula, jest naturalna, dlatego można ją stosować już u noworodków. Dobrze sprawdza się jako zasypka. Dzięki stosowaniu niewielkiej powłoczki ze skrobi, delikatna skóra dziecka już od pierwszych dni życia jest chroniona przed wilgocią, zapobiega otarciom. Mąka ziemniaczana w postaci krochmalu sprawdza się również przy kąpielach. Wystarczy do wanienki z ciepłą wodą dodać przygotowany wcześniej kleik, powstały przez zagotowanie w wodzie mąki ziemniaczanej. Kąpiele przyspieszają odbudowę uszkodzonego naskórka oraz pomagają zwalczyć potówki i zmiany skórne występujące między innymi w trądziku niemowlęcym oraz łojotokowym zapaleniu skóry.  Skrobia ziemniaczaną można wykorzystać również jako suchy szampon do odświeżenia fryzury wcierając niewielką ilość skrobi w skórę głowy i następnie wyczesując włosy. Bywa stosowana jako puder transparentny, ponieważ ma doskonałe właściwości matujące, a przy tym znacząco nie wysusza skóry i nie zatyka porów. Dodając odrobinę cynamonu należy nieco zabarwić mąkę, jeśli jej biel zbytnio rozjaśnia koloryt skóry. Skrobia ma pozytywne działanie na włosy dodana do maski bądź odżywki wygładza włosy, nabłyszcza oraz zmiękcza.

Jak było u mnie? 
Stosowałam skrobię ziemniaczaną na dwa sposoby. Dodając ją do odżywki do włosów. Po myciu włosów nakładałam taką mieszankę na 15-30 min, po tym czasie zmywam. Po wychnięciu włosy były delikatnie wygładzone, bardziej miękkie, jednak efekt ten nie był jakoś bardzo duży.  Myślałam, że będzie lepiej. Nie wiem może źle przyrządzałam tą mieszankę, za dużo mąki, a za mało odżywki lub odwrotnie. Drugim sposobem w jaki wykorzystałam mąkę ziemniaczaną był suchy szampon. Do mąki dodałam trochę kakao by była ona ciemniejsza. Szczerze w tym przypadku średnio się to sprawdziło. Słabo odświeża włosy. Minimalnie widać różnicę przed i po nałożeniu tej mieszanki, jednak nie podoba mi się. Lepszy efekt był po pudrze dla dzieci, którzy może jest droższy, ale lepiej działa i też wystarczy na długo. Myślałam, że sposób z mąką ziemniaczaną poprawi choć trochę stan moich włosów (najbardziej chodziło mi o puszenie się włosów) i odświeży włosy między myciami, jednak średnio się to sprawdziło. Nie polecam, chociaż możecie wypróbować jeśli macie skrobię ziemniaczaną w domu.

Znacie skrobię ziemniaczaną w pielęgnacji? Stosowałyście kiedyś?

22 komentarze:

  1. Ja jedynie z dodatkiem skrobi prałam firanki a w pielęgnacji nigdy jej nie stosowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ja chciałam domowy sposób na puszące się włosy, ale ten średnio się sprawdził.

      Usuń
  2. Skrobi w pielęgnacji jeszcze nigdy nie stosowałam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie stosowałam jej w pielęgnacji, jako suchy szampon bałabym się , że źle rozczeszę i będę wyglądała jakbym miała łupież, a z odżywką nie chcialoby mi się bawić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam ciekawa efektów, więc wypróbowałam. Dodany do odżywki/maski jeszcze nie było takie złe, ale jako suchy szampon nie bardzo się sprawdził.

      Usuń
  4. Ja też używałam mąki ziemniaczanej po to by odświeżyć włosy ale nic z tego nie wyszło.
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Średni efekt, ale warto wypróbować domowe sposoby, ponieważ czasami mogą być lepsze niż drogie kosmetyki.

      Usuń
  5. Kiedyś użyłam do odświeżenia włosów jak skończył mi się suchy szampon.

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam, że można dodać krochmal do kąpieli:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ten sposób nie używałam :D Ale też o tym słyszałam.

      Usuń
  7. Słyszałam już o kąpieli w krochmalu, ale o pielęgnacji włosów pierwszy raz czytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś o tym nie wiedziałam, ale szukałam jakiegoś domowego sposobu na puszące się włosy i znalazłam między innymi ten, więc wypróbowałam.

      Usuń
  8. gdzieś czytałam że można ja stosować jako zagęstnik:)

    OdpowiedzUsuń
  9. O, nie stosowałam jeszcze skrobi w pielęgnacji włosów. Muszę spróbować! :)
    MÓJ BLOG!

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto wypróbować. Zwłaszcza, że jest to tani sposób. Czasami może się okazać lepszy niż droższe kosmetyki.

      Usuń
  11. O nie !!! A już byłam taka uradowana, że wypróbuję jako suchy szampon ! Ale dupa, ale jeśli wyszła lipa to i u mnie wyjdzie tak samo :( Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie średnio sprawdził się jako suchy szampon. Myślałam, że będzie lepiej :(

      Usuń