Fast Foody i ich negatywny wpływ na zdrowie


Ze względu na brak czasu na przyrządzenie domowego obiadu wiele ludzi sięga po fastfod-y, czyli łatwo dostępne jedzenie które można zakupić w wielu miejscach. Jednak czy na pewno jest ono tak zdrowe? Dzisiaj mam dla Was post w których chcę Wam napisać kilka słów o fastfood-ach. Zapraszam do czytania.




Fastfoody choć smaczne, negatywnie wpływają na nasze zdrowie. Żywność tego typu jest źródłem tłuszczów zwierzęcych, które podlegają powolnej przemianie w organizmie. 100 g frytek ma aż 560 kcal, cheeseburger z bekonem to aż 464 kcal, hamburger – 245 kcal, a kawałek pizzy pepperoni – 306 kcal. Tłuszcz do smażenia powinno wykorzystywać się jednokrotnie. W małych budkach ulicznych olej we frytkownicach używany jest nawet przez kilka dni. Wielokrotnie podgrzewany olej jest niebezpieczny dla zdrowia. Uwalniają się z niego szkodliwe substancje, np. nadtlenki lipidowe, które przyspieszają rozwój miażdżycy oraz mogą indukować proces nowotworzenia. Taki tłuszcz, mimo że pochodzenia roślinnego, zawiera liczne kwasy tłuszczowe trans. Są one szkodliwe i mają działanie identyczne jak nasycone kwasy tłuszczowe występujące w tłuszczach zwierzęcych. Między innymi podnoszą poziom „złego” cholesterolu (LDL), przy jednoczesnym obniżaniu „dobrego” (HDL) w organizmie. Częste spożywanie szybkiego, niezdrowego jedzenia, bogatego w tłuszcze zwierzęce, może być przyczyną niektórych nowotworów układu pokarmowego. Jedzenie typu fast food przyspiesza miażdżycę i chorobę wieńcową oraz chorób układu krążenia. Dania fast food są bardzo kaloryczne, a nadmiar kalorii to prosta droga do otyłości lub problemów z nadwagą. Zawiera dużo soli, która niekorzystnie wpływa na układ krążenia i układ moczowy. Z powodu małej zawartości witamin i błonnika jedzenie fast food może prowadzić do zaparć. Nawet jeśli hamburger ma w środku plasterek pomidora czy listek sałaty, to nie zastąpi on zdrowego, pożywnego posiłku.




Fast-foody spożywane w rozsądnych ilościach i od czasu do czasu nikomu nie powinny zaszkodzić, to jednak jedzone codziennie i to w dużych ilościach, a dodatkowo popijane słodzonymi, gazowanymi napojami, stanowią poważne zagrożenie dla zdrowia. Fast-foody w żadnym wypadku nie powinny być stałym elementem diety, ani nie powinny zastępować naturalnych posiłków, niestety, jest to codzienność dla sporej grupy osób, w tym wielu dzieci i nastolatków. Warto wiedzieć, że według naukowców, fast-foody uzależniają podobnie jak heroina. Regularne odżywienie się fast-foodami, oprócz poważnych chorób, prowadzi także do wielu dolegliwości zdrowotnych, takich jak nerwowość, nadmierne pobudzenie, senność i ogólne zmęczenie, a po dłuższym czasie dochodzą również problemy ze skórą, szczególnie trądzik, oraz przewlekłe bóle głowy, problemy z koncentracją i wahania nastroju, a także problemy z erekcją u  mężczyzn.


Lubicie fastfood-y? Jak często jadacie tego typu jedzenie? Ja lubię jednak w ostatnim czasie jadam raz na kilka miesięcy lub i rzadziej.

37 komentarzy:

  1. Szczerze to ja nie przepadam za fast food'ami, lecz zdarza mi się po nie sięgać, często gdy jestem zabiegana gdzieś po mieście ;) Ciekawy post ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię fastfoody i czasami zjem pizzę lub frytki, ale szczerze to nie smakuje to tak bardzo jak jeszcze kilka lat temu. No, ale to chyba dobrze, bo rzadko po to sięgam.

      Usuń
  2. Wszystko jest dla ludzi, czasem można sobie pozwolić na pizze lub frytki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda. Nie jem tego codziennie więc jest dobrze :)

      Usuń
  3. NIe znam osób szczerze, które codziennie jedza fast foody. MI samej zdarza sie to raz na jakiś czas i to w małych ilościach, bo po prostu az tak bardzo nie czuje potrzeby na te produkty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie znam takich osób które jedzą codziennie fastfoody, ale dużo ludzi je to częściej niż raz w miesiącu, tak mi się wydaje. Wiem to bo ja sama kiedyś jadłam często frytki i chipsy, a teraz dużo mniej i jakoś nie smakuje tak jak wcześniej.

      Usuń
  4. Czasami coś zjem ale to raz na ruski rok, generalnie unikam takiego jedzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, kiedyś jadłam częściej frytki oraz chipsy.

      Usuń
  5. Ja lubię Fast Food, ale też jestem do niego wybredna. Mój Mąż jest vege więc i tak nie mam dużego pola manewru więc rzadko idziemy na fast fooda, raczej bierzemy chińczyznę na wynos :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię najbardziej frytki, ale rzadko jadam.

      Usuń
  6. Ja od czasu do czasu sobie pozwalam, nie wyobrażam sobie jeść tego na co dzień

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo. Raz na kilka miesięcy zjem frytki lub pizzę.

      Usuń
  7. a ja lubię fast foody. nie widzę nic złego w ich jedzeniu raz na jakiś czas

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze wiedzieć, ja nie przepadam zbytnio za fastfoodami szczególnie że nie jem za bardzo mięsa a i frytek nie lubię, jak już to czasem się skusze na pizze ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Ja też staram się unikać. Jem fastfoody raz na kilka miesięcy.

      Usuń
  10. Lubię fast foody, ale rzadko po nie sięgam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Raz na jakiś czas sobie pozwolę, ale jest to rzadkość. Podobnie z gotowymi produktami w sklepie - wolę poświęcić czas, aby samemu coś ugotować, wówczas wiem, co jem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dokładnie, lepiej samemu przyrządzić posiłek niż kupować gotowe, chociaż raz na jakiś czas nie zaszkodzi.

      Usuń
  12. Oj od czasu ciąży zaczęłam lubić fast foody, teraz też się zdarza, że zjem coś :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami można zjeść. Ja też jem, chociaż rzadko. Mam tą świadomość, że to nie jest zdrowe więc trochę mnie to odpycha od takiego jedzenia.

      Usuń
  13. Uwielbiam raz na jakiś czas jeść fastfoody :)
    Kiedyś jak byłam nastolatką to jadłam ich naprawdę w dużych ilościach, dobrze, że z wiekiem przestałam :)
    mama-urwisa.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię jeść fastfoody, ale tak samo jak Ty jem ich mniej niż jak jeszcze kilka lat temu, tak samo jak chipsy.

      Usuń
  14. Czasem robię sobie cheat day, ale unikam fast foodów. Wolę wtedy zjeść domową pizzę, jakieś wiejskie ciasto albo domowego burgera :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja fast foody jem raz na jakiś czas a jak mam częściej ochotę to wybieram zdrową wersję :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze wartą wybrać zdrowszą wersję, przygotowywać w domu np. pizzę.

      Usuń
  16. Na szczęście z powodu diety nie jadam tego typu rzeczy.... Ale fajną opcją są tzw. domowe fast-foody

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rzadko jadam fasfoody chociaż lubię. Dobrze jest zrobić w domu np. pizzę :)

      Usuń
  17. mimo każdemu znanym negatywnym wpływom "śmieciowego" jedzenia na zdrowie i tak każdy raz na czas zje frytki, czy hamburgera :D
    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam na nowy wpis <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiele osób je fastfoody czy chipsy, chociaż są i takie które nie jedzą albo robią je w domu.

      Usuń
  18. Czasem daję się skusić, ale sporadycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Mój Mały Kawałek Nieba , Blogger