ODWIEDZINY

wtorek, 16 maja 2017

CZYM NAJLEPIEJ CZESAĆ WŁOSY? RODZAJE SZCZOTEK I GRZEBIENI

Pielęgnacja włosów to nie tylko stosowanie odżywki, maski, dobrego szamponu, czy ograniczenie prostowania, suszenia włosów, ale także używanie odpowiednich akcesoriów do czesania włosów. CZYM NAJLEPIEJ CZESAĆ WŁOSY? Jakie akcesoria do czesania włosów są najlepsze i jakie są ich zalety? Jeśli chcecie się tego dowiedzieć to zapraszam do dalszej części postu.




Wybór szczotki czy grzebienia do czesania włosów jest bardzo ważny. Jeśli zapuszczasz włosy i zależy ci na zdrowych i lśniących kosmykach, pozbądź się zwykłej szczotki z plastikowymi igiełkami zakończonymi kulką ponieważ taka szczotka jest nieelastyczna, szarpie i łamie włosy, sprawiając, że szybko się niszczą i ciągle trzeba je podcinać. Najlepiej dobierać szczotkę do typu włosów i ich indywidualnych potrzeb. Częste czesanie może osłabiać włosy, łamać i plątać. Jeśli dodatkowo używasz nieodpowiedniej szczotki lub grzebienia, efekty mogą być bardzo złe. Nie wystarczy zatem używać doskonałych kosmetyków, jeśli akcesoria do czesania i sam sposób pielęgnacji włosów są źle dobrane.

Włosy należy uczesać przed umyciem, aby uniknąć splątania. Czesać na mokro można kręcone włosy, proste już po wyschnięciu. Można zastosować odżywkę bez spłukiwania, która  dodatkowo ułatwi rozczesywanie, jeśli włosy wyjątkowo się plączą. Włosy powinny wysychać samoistnie, bez użycia gorącego powietrza. Jeśli to możliwe, należy pozostawić włosy do swobodnego wyschnięcia, a następnie delikatnie je przeczeszać. Poleca się szczotkowanie włosów dwa razy dziennie, rano i wieczorem kierując głowę w dół i szczotkując włosy w kierunku od szyi do czoła, aby pobudzić krążenie, dotlenić skórę głowy. Dzięki tej technice możliwe jest rozprowadzenie naturalnego sebum na całej długości włosów. Stwarza to dodatkową ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Szczotkując włosy usuwasz również zanieczyszczenia, dlatego pamiętaj, aby dbać o szczotkę i często ją czyścić.


Wyróżniamy następujące rodzaje szczotek oraz grzebieni do włosów:

Szczotka z naturalnego włosia (np. włosia dzika)
Szczotka z naturalnego włosia osadzonego w drewnianej podstawie. Jest ono bardzo elastyczne, więc szczotka nie łamie włosów i jest idealna do cienkich i delikatnych kosmyków. Jednocześnie bardzo dobrze rozczesuje splątane włosy, zarówno na mokro, jak i na sucho. Nadaje włosom objętość. Zapobiega rozdwajaniu końcówek. Jest bardzo trwała i wystarcza na lata.  Ma jedną wadę – zbiera kurz i trudno się ją czyści.





Szczotka drewniana
Szczotka z igiełkami wykonanymi z drewna (wybieraj te łagodnie zakończone) zapobiega elektryzowaniu się włosów i jest trwała. Nie puszy włosów i nie przyczynia się do ich niszczenia.




Szczotka z plastikowymi igiełkami (Tangle Teezer)
Szczotka z plastiku wysokiej jakości i elastycznymi igiełkami – bardzo dobrze rozczesuje włosy, nie ciągnąc ich, masuje skórę głowy. Jest idealna do gęstych, spuszonych włosów, ponieważ je wygładza. Jej wadą jest, że może przyczyniać się do rozdwajania cienkich i delikatnych włosów. Jest dość nietrwała, po mniej więcej roku używania ząbki zaczynają się wyginać.



Klasyczny grzebień
Najlepiej wybierać grzebień drewniany, ponieważ w plastiku szybko pojawiają się uszkodzenia, które mogą niszczyć włosy. Grzebień najlepiej sprawdza się w pielęgnacji włosów kręconych (które czesze się tylko na mokro), a także falujących, gęstych i grubych. Im bardziej kręcone włosy, tym rzadsze powinny być ząbki grzebienia.



A Wy jakich używacie szczotek do włosów, a może wolicie grzebień? Napiszcie co u Was lepiej się sprawdza. Co poleciłybyście do cienkich włosów które puszą się?

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Tej szczotki nie miałam i chyba nie skuszę się na nią.

      Usuń
  2. Moje włosy na szczęście dobrze czeszą się wszystkim :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam cienkie włosy, do tego przetłuszczają się i puszą, sama nie wiem już czym je czesać, czy szczotka ma duży wpływ na wygląd włosy czy mi się tylko wydaje.

      Usuń
  3. Ja mam tą drewnianą do moich włosów jest idealna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam szczotkę drewnianą i jest w porządku. Może kupię grzebień drewniany i będzie lepszy.

      Usuń
  4. Wolę szczotkę niż grzebień. Mam TT :)

    OdpowiedzUsuń
  5. TG moim zdaniem naj wybór, jak wspołniał Łukasz. Miałam szczotke z dzika i nie była dla mnie ona przyjemna w uzytkowaniu. Włos był wyjatkowo szorstki, a i własnie czyszczenie uciazliwe :/

    OdpowiedzUsuń
  6. TG i nie wyobrażam sobie czegoś innego ;p
    Dobry post!
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie jakoś nie kusi ta szczotka. No, ale może kiedyś zmienię zdanie ;)

      Usuń
  7. Nienawidzę, niendawidzę i jeszcze raz nienawidzę tej czynności.... mam tak wrażliwą skórę głowy, że jakie kolwiek czesanie sprawia mi ból :( Oczywiście czeszę się bo inaczej miałabym kołtun na głowie, ale nie cierpię tego..... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj no to kiepsko. A czesać włosy trzeba. Najlepiej dwa razy dziennie i ja staram się tak robić.

      Usuń
  8. tangle teezer najlepsza szotka jaka kiedykolwiek mialam:)nie zamienie na zadna inna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak na razie mam szczotkę i grzebień. Może kiedyś też wypróbuję Tangle Teezer.

      Usuń
  9. Odkąd mam szczotkę TT, nie szukam niczego innego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam swoją ulubioną TT i jestem jej wierna :)

    OdpowiedzUsuń