Jak stosować kosmetyki by ich działanie było skuteczne?


Bardzo lubię stosować przeróżne kosmetyki, zaczynając od odżywek, masek do włosów, poprzez maseczki na twarz, kończąc na produktach do ciała, żelach, płynach do mycia, kremach itd. Kiedyś, kilka lat temu używałam ich bardzo mało ponieważ nie miałam takiej potrzeby, włosy najczęściej tylko myłam, czesałam, nosiłam związane. Później zaczęłam je prostować, powoli zaczynałam interesować się kosmetykami do włosów kupując np zwykły lakier do włosów, co kiedyś raczej nie używałam. Dopiero prawie 3 lata temu zapragnęłam mieć piękne, zdrowe włosy. Chociaż na dzień dzisiejszy jeszcze dużo brakuje im do wyglądu z którego byłabym zadowolona to mimo wszystko staram się o mnie dbać. Podobnie było w przypadku kosmetyków do twarzy i ciała. Kremów, olejków, maseczek nie używałam wcale, tak samo kremu do stóp czy peelingów do twarzy. Ważną kwestią w pielęgnacji nie tylko włosów, ale i ciała jest stosowanie przeznaczonych do tego kosmetyków by cieszyć się zadbaną i zdrową skórą oraz włosami. Dzisiaj mam dla Was post, a w nim kilka słów o stosowaniu produktów by działanie ich było skuteczne. Zapraszam do czytania.




Wybór kosmetyków
Należy wybierać produkty które są odpowiednie do naszego rodzaju włosów czy cery. Jeśli chodzi o szampon to najczęściej wybieram takie do włosów przetłuszczających się bądź do cienkich lub dodające objętości gdyż moje włosy nie tylko przetłuszczają się, ale też są cienkie, z małą objętością. Odżywki natomiast do włosów zniszczonych, suchych ponieważ moje włosy moje włosy trochę się puszą. Dla przykładu jeśli ma się włosy normalne czyli takie które nie przetłuszczają się, są zawsze miękkie i sprężyste, błyszczą się i łatwo jest je układać. Nie były farbowane ani rozjaśniane. Nie są przesuszone (po myciu układają się) należy stosować szampony do  włosów normalnych, po myciu używać balsamów lub odżywek pielęgnujących, raz w miesiącu zastosuj odżywkę silnie regenerującą.


Regularność
Najważniejsza oprócz wyboru kosmetyków jest regularność stosowania. Najważniejsze by stosować kosmetyki regularnie. W zależności jak często myjemy włosy np jeśli codziennie, w takim razie należy po każdym myciu nakładać odżywkę, maskę lub olej. Najlepiej robić to zamiennie. Często jest tak, że z braku czasu lub po prostu dlatego, że nie chce się nam nie używamy odżywki czy maski. Ja też tak mam jednak staram się mimo wszystko nakładać odżywkę. Można pójść umyć włosy wcześniej np po południu, bądź wczesnym wieczorem i potrzymać odżywkę dłużej. Ja trzymam taki kosmetyk 20-30 min, taki czas jest w przypadku moich włosów najlepszy. Stosuję co najmniej raz w tygodniu maskę i odżywkę. Czasami robię domową maskę z żółtka jajka, nafty kosmetycznej i soku z cytryny. Pamiętajmy, regularność i jeszcze raz regularność. Bez tego nie będziemy mieli pięknych włosów.

Instrukcja na opakowaniu
Warto czytać instrukcję, sposób użycia danego produktu na opakowaniu. Zazwyczaj jest na nim napisane jak go nakładać, na ile minut czy nakładać na mokre czy suche włosy. Ja nie zawsze się do tego stosuję, ponieważ na niektórych produktach do włosów napisane jest by nałożyć maskę, odżywkę, a po kilku minutach zmyć. Moim zdaniem kilka minut jest to za krótko by produkt zaczął działać. Przekonałam się o tym na swoich włosach dlatego nakładam odżywkę na 15 min a maskę na 20-30 min. Nie należy też przesadzać z czasem trzymania produktu do włosów ponieważ wcale nie jest dobrze trzymać za długo gdyż do 30 min składniki z kosmetyku zdążą się wchłonąć wystarczająco.


Aplikacja
Przy używaniu kosmetyków ważna jest też aplikacja. Zawsze należy myć ręce przed nałożeniem kremu czy innego produktu by nie roznosić bakterii z rąk nie tylko na skórę, ale też na całe opakowanie kremu. Kosmetyki należy nakładać z umiarem. Nie nakładać zbyt dużo kremu na twarz czy maski na włosy, może dzięki temu uzyskać efekt przeciwny do zamierzonego. Warto zawsze używać kosmetyków w ilościach określonych przez producenta.


Skład i opakowanie
Warto przy wyborze kosmetyków zwracać uwagę na skład. Nie sugerować się tylko opakowaniem, składem czy ceną. Produkt reklamowany w telewizji czy czasopiśmie nie zawsze jest gwarancją skuteczności. Zdarza się, że kupujemy kosmetyk, którego etykieta kusi nas cudotwórczym działaniem i bogactwem składników. Po przetestowaniu okazuje się jednak, że cudownych efektów brak, a na dodatek pojawiają się negatywne skutki stosowania preparatu. Przyznam się, że nie zwracam szczególnej uwagi na składy produktów. Jedynie unikam parafiny w kremach i maseczkach do twarzy oraz alkoholu który może wysuszać skórę. Nie zawsze jest tak, że to co naturalne jest lepsze, czasami produkty z SLS-ami czy innymi składnikami są dla kogoś lepsze niż te o naturalnych składach.


Jak jest u Was? Zwracacie uwagę na wyżej wymienione kwestie czy raczej robicie trochę inaczej?

55 komentarzy:

  1. Heh instrukcja/opis to podstawa :D!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny post, w zupełności się z tobą zgadzam ! Ja bym dodała jeszcze odpowiednie przechowywanie ich. Niekiedy mogą się popsuć trzymane w zbyt ciepłym miejscu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to przechowywanie kosmetyków też jest ważne. Niektóre nawet warto przechowywać np. w lodówce by lepiej działały :)

      Usuń
  3. To prawda regularność jest bardzo ważna :) Często o niej zapominam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w ostatnim czasie używam kosmetyków regularnie i nawet udaje mi się to :)

      Usuń
  4. bardzo przydatny post :) obserwuje i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, że podoba się post. Również pozdrawiam :)

      Usuń
  5. z regularnością to ja mam największy problem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja staram się regularnie stosować kosmetyki chociaż nie wszystkie używam, np. mam problem z używaniem kremu do stóp.

      Usuń
  6. Twój post jest bardzo przydatny. Najważniejsze to dobrać odpowiedni kosmetyk dla naszej skóry/włosów itd. Regularność to podstawa! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Regularność to podstawa, ale też należy mieć odpowiednie kosmetyki do swojego typu cery, włosów itd.

      Usuń
  7. U mnie najważniejszy jest odpowiedni wybór kosmetyków i potem ich regularne stosowanie. Bardzo restrykcyjnie podchodzę do pielęgnacji, a każdy kosmetyk jest dokładnie przemyślany, żeby służył jak najlepiej :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też raczej przemyślę najpierw zakup jakiegoś kosmetyku, często kieruję się opiniami na blogach lub wizaż.pl. Jeśli są dobre opinie to chętniej kupuję dany produkt i testuję.

      Usuń
  8. zgadza sie napiszę więcej: to co sprawdza się u jednego nie koniecznie u innej osoby z takim samym typem cery wlosów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, ale można testować próbować różnych kosmetyków :)

      Usuń
  9. 100% prawdy w tym co piszesz... ja zawsze trzymam np. maseczki do twarzy dłużej - biorę to na wyczucie :) Co do regularności... przez lata miałam z tym problem, ale od kiedy to się zmieniło... kosmetyczki dziwnym trafem zaczęły działać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja maseczkę też trzymam dłużej, ale też bez przesady. Wszystko z umiarem.

      Usuń
  10. dla mnei aplikacja jest ważna:) chyba najbardziej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, aplikacja jest ważna. Zawsze trzeba mieć umyte ręce przed aplikacją kosmetyku do twarzy.

      Usuń
  11. Czasami warto jest zmienić kolejność stosowanych kosmetyków ;) Używanie odżywki do włosów przed szamponem (aplikowanym jedynie na skórę głowy) pozwala lepiej zadbać o włosy, tak samo jak stosowanie nielubianych kremów czy balsamów jako maski do włosów lub chociażby do stóp.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajny pomysł jak najbardziej zużyć jakieś nielubiane kosmetyki np. do stóp czy rąk. Szkoda wyrzucić :) Stosowałam odżywkę przed myciem włosów ale średnio się to u mnie sprawdziło. Chyba, że coś źle zrobiłam ?

      Usuń
  12. Tak przeważnie zwracam. Może z kilkoma małymi odstępstwami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami zdarza się o czymś zapomnieć lub nie zrobić tego, bo po prostu nie chce się, ale trzeba starać się trzymać się tych zasad.

      Usuń
  13. NIby oczywisty, ale jednak przydatny post. Wiele osób krytykuje na przykąłd dany kosmetyk, a potem się okazuje, ze źle go po prostu stosował

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo po prostu nieodpowiedni do rodzaju włosów czy cery.

      Usuń
  14. Wszystko co napisalas to niby oczywista oczywistosc, ale czasami o takich banalnych rzeczach wlasnie jak zapoznanie sie ze sposobem uzycia zpaominamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, chociaż ja do końca nie stosuję kosmetyków tak jak jest napisane na opakowaniu, bo np. 3 minuty nałożyć odżywkę to za krótko moim zdaniem.

      Usuń
  15. niektórzy o tym myciu łap nie pamiętają;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no nie pamiętają. Ja też kiedyś nie myłam rąk przed nakładaniem kremu czy myciem twarzy ;O

      Usuń
  16. Regularność jest bardzo ważna, mi jej czasem brakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio bardziej regularnie stosuję kosmetyki, z czego jestem zadowolona :)

      Usuń
  17. O tak regularność przede wszystkim już parę razy miałam tak, że stosowałam jakiś produkt nie regularnie i nie przynosił upragnionych rezultatów, podczas 2 regularnego podejścia, świetnie działał <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też lubię testować rozmaite produkty i staram się jak mogę być regularną w nakładaniu mazideł na włosy, twarz i ciało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo, czasami tylko nie nałożę maski czy odżywki na włosy, jednak jest to max 1 raz w tygodniu, więc nie jest źle.

      Usuń
  19. Nie zawsze trzymanie maski dłużej na włosach może nam pomóc. Miałam kiedyś maskę z Avon, która naprawdę świetnie działała na włosy, ale raz przetrzymałam ją dłużej na włosach i już miałam je suche do kolejnego mycia :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Trzeba próbować różnego czasu trzymania kosmetyków na swoich włosach, by nie przesadzić w żadną stronę.

      Usuń
  20. Bardzo ciekawy i szczegółowy post. Zauważyłam, że zdarza mi się popełniać niektóre błędy. Więc teraz będę bardziej świadoma i będę bardziej uważać co robie. W końcu wydaje pieniądze i jednak licze na efektywne działanie. Super post i czekam na kolejne podobne, z chęcią więcej się dowiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy to tani kosmetyk, czy drogi warto używać go regularnie i wybierać te przeznaczone do naszego rodzaju włosów czy cery, szkoda pieniędzy by kupić coś co zupełnie nie pasuje. Zapraszam na poprzednie posty oraz na nowe. Może coś Cię zaciekawi :)

      Usuń
  21. Bardzo dobre porady :) Ja często dodaję do masek kilka kropli oleju lub wcześniej aplikuję na nie żel aloesowy. Takie podrasowanie też dobrze się sprawdza ;) :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żel aloesowy podobno dobry. Ja testuję ostatnio mąkę ziemniaczaną i dodaję do maski/odżywki.

      Usuń
  22. Powiem szczerze, że dużo mi dał Twój blog. Po krótkim czasie zaglądania tu muszę Cię zaobserwować. Bardzo przydatny post, buziaki.
    http://rosjanka-oficjalnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Zauważyłam, że kosmetyki które się intensywnie reklamuje w mediach, często nie są wcale takie dobre.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet nie używam żadnych produktów z Syoos czy Gliss Kur. Jakoś ich nie lubię. Jedynie Garnier są dobre i kupuję.

      Usuń
  24. JA się nauczyłęm regularności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też. Trochę czasu i można się nauczyć regularności :)

      Usuń
  25. Regularność idzie mi dobrze; składy czytam bo jestem alergiczką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również coraz lepiej idzie z regularnością stosowania kosmetyków. Jeśli chodzi o składy kosmetyków to nie zwracam na to za bardzo uwagi, ale też nie kupuję pierwszego lepszego produktu jaki się nawinie. Czytam opinie w internecie zanim kupuję jakiś produkt.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Mój Mały Kawałek Nieba , Blogger