poniedziałek, 12 września 2016

OLEJ RYCYNOWY. WŁAŚCIWOŚCI - JAK GO STOSUJĘ?

Dziś przychodzę do Was z postem o produkcie który znam już jakiś czas, jednak wcześniej nie byłam do niego przekonana. O jaki chodzi produkt? Jak go stosuję u siebie? Jak się u mnie sprawdził? Jeśli jesteście ciekawe zapraszam do czytania :)


Olej rycynowy, bo o niego własnie chodzi wytłacza się z nasion rącznika pospolitego (Ricinus communis). Jest to olej roślinny, sama zaś roślina w naturze występuje w Afryce oraz Indiach. Znany jest na  świecie od wieków ze względu na swoje właściwości przeciwzapalne i przeciwbakteryjne. Jego medyczne i terapeutyczne właściwości czynią go popularnym w różnych branżach. Olej rycynowy może być wykorzystany na wiele sposobów w pielęgnacji skóry, włosów oraz zdrowia. Jest również jedną z najszerzej stosowanych substancji: w rozmaitych kosmetykach, mydłach, tkaninach, olejkach do masażu oraz lekach. Olej rycynowy obfituje w kwas rycynowy, który zwalcza bakterie wywołujące trądzik. Skutecznie przenika on poprzez warstwy skóry. Olej rycynowy to wspaniały środek nawilżający. Kwasy tłuszczowe w dużym stężeniu łatwo przenikają przez skórę. Pomaga to usuwać płaty suchej skóry i przywraca odpowiednie nawilżenie. W tym celu wystarczy niewielka ilość oleju. Zawarte w nim kwasy tłuszczowe wyróżniają go spośród innych olejów roślinnych. Olej rycynowy znajduje zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu, lecz najbardziej ceniony jest w dziedzinie pielęgnacji skóry ze względu na swoją zdolność do szybkiego nawilżania.

Olej rycynowy jest stosowany do redukcji blizn. Choć używany w tym celu działa powoli (i musi być aplikowany regularnie dla zauważalnych efektów), jest naturalnym i trwałym rozwiązaniem. Znów na ratunek przybywają kwasy tłuszczowe. Wnikają głęboko w tkankę blizny i wypychają ją, jednocześnie stymulując wzrost zdrowej skóry. Dzięki temu blizny powoli zanikają. Olejek rycynowy używany jest jako środek działający kojąco i regenerująco na skórę dłoni. Do tego wzmacnia paznokcie. Olej rycynowy jest bardzo dobry na wszelkie problemy skórne takie jak: oparzenia słoneczne, trądzik, sucha skóra i rozstępy. Pomaga również na takie przypadłości, jak: kurzajki, czyraki, grzybica między palcowa oraz chroniczne swędzenie, oparzenia słoneczne, kurzajki, infekcje grzybicze, zakażenia drożdżakami czy trądzik.

Ja stosuję olej rycynowy na dwa sposoby. Na twarz oraz na paznokcie. Na początku stosowałam olej rycynowy co drugi dzień ponieważ bałam się, że może mnie zapchać. Na szczęście nic takiego się nie stało. Teraz stosuję go częściej, nawet codziennie i wszystko jest dobrze. Jak olej ten sprawdził się na mojej cerze? Przede wszystkim bardzo dobrze ją nawilżył. Wcześniej gdy nie używałam go moja cera po myciu była nieco sucha, ściągnięta, natomiast teraz jest ładnie nawilżona, miękka, miła w dotyku. Olej rycynowy wyrównał również trochę koloryt mojej cery, nie jest już taka czerwona jak była wcześniej. Świetnie radzi sobie z niedoskonałościami. Nałożony na noc sprawia, że krostki szybciej się goją. Nieco mniejsze nawet zagoją się w całości. Jest chyba lepszy niż maść z witaminą A. Stosuję olej rycynowy również na paznokcie. Dzięki olejowi paznokcie szybciej rosną, mniej się rozdwajają, są mocniejsze.

Na efekty oczywiście trzeba trochę poczekać. Olej rycynowy na twarz stosuję 4 miesiące, a na paznokcie 2 miesiące i już widzę efekty. Mam nadzieję, że za jakiś czas paznokcie jeszcze bardziej się wzmocnią, przestaną rozdwajać, w końcu będę miałam długie i piękne paznokcie. Na pewno wtedy nie przestanę używać tego oleju i będzie on na stałe w pielęgnacji moich paznokci oraz cery. Nie próbowałam oleju rycynowego ani na rzęsy, na brwi ani na włosy, w tej kwestii nie mogę nic powiedzieć. Olej rycynowy można zakupić w każdej aptece, w cenie poniżej 10 zł. Wystarczy na kilka miesięcy stosowania.

Znacie ten olej? Stosujecie w swojej pielęgnacji? Jeśli tak, to w jaki sposób?

52 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Do rzęs nie próbowałam. Chyba bałabym się, że dostanie mi się do oczu i będzie katastrofa :)

      Usuń
    2. Polecam mały trik który na pewno pomoże. Ja leje troszkę olejku na talerzyk i delikatnie maczam w nim szczoteczkę do rzęs, nadmiar oleju strzepuję tak by zostało naprawdę nie wiele oleju. Tak na pewno nie dostanie się do oczu. Kiedyś stosowałam go bezpośrednio - i to była katastrofa :P

      Usuń
    3. Ooo może spróbuję. Przydałoby się zagęścić trochę rzęsy. Na włosy też chciałabym stosować, ale boję się, że będą tłuste po oleju rycynowym.

      Usuń
  2. Uwielbiam olejek rycynowy ale ja miałam w innej butelce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam w innej butelce, ale prawie mi się kończy więc postanowiłam zrobić zdjęcie nowej butelki oleju rycynowego żeby było ładniej :)

      Usuń
  3. Stosowalam na wlosy. Poprzestalam latem przez brak mozliwosci siedzenia z tym na glowie przez pol dnia a spac bym w tym nie umiala zeby nakladac na noc. Wroce do tego poznq jesienia ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jakoś nie mogę się przekonać do stosowania na włosy oleju rycynowego, chociaż wiem, że jest dobry. Chyba za tłusty jak dla mnie.

      Usuń
    2. Faktycznie, czasami jest uciążliwy, ale naprawdę działa. ;)

      Usuń
    3. Nooo, ale można się zmotywować do wcierania dla efektów. Może i ja kiedyś spróbuję :)

      Usuń
  4. Uwielbiam wcierać go w skórki i nakładać na rzęsy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W skórki też jest dobrze wcierać. Zauważyłam że lepiej wyglądają.

      Usuń
  5. Oczywiście,że znam dzięki niemu uratowałam swoje brwi ,które rewalacyjnie odrosły;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ten olej .Stosowałam na paznokcie , brwi i rzęsy, niestety jakiś mega efektów nie widziałam . Mam ochotę spróbować jeszcze na włosy .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie wypróbowałabym olej rycynowy na włosy, ale trochę przeraża mnie to, że jest on tłusty. Nie chciałabym, żeby włosy były przetłuszczone po nim, chociaż wiem,że dobrze działa na włosy. Może kiedyś się zdecyduje na to.

      Usuń
  7. taki to do rzęs mogłabym używać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś używałam olejku rycynowego na rzęsy :) Może skuszę się i wypróbuję w pielęgnacji twarzy skoro ma pomagać w walce z trądzikiem :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wypróbować. Tylko że trzeba regularnie go stosować. Ja teraz zamierzam codziennie nakładać olej rycynowy wieczorem, przed pójściem spać i mam nadzieję, że efekty będą jeszcze lepsze.

      Usuń
  9. Niestety, ale ja mam trudno domyć po nim włosy ;c Bardzo mocno tłuści.
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, dlatego boję się nakładać na włosy olej rycynowy :)

      Usuń
  10. Kiedyś stosowałam do rzęs :-) Przez krótki czas, więc bez efektów :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby były efekty trzeba stosować regularnie co najmniej 2 miesiące.

      Usuń
  11. Nie miałam pojęcia, że służy do redukcji blizn.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie miałam o tym pojęcia, ale zamierzam stosować na twarz codziennie i mam nadzieję, że przebarwienia po trądziku trochę zbledną, bo na tym mi też zależy.

      Usuń
  12. O bliznach nie słyszałam, ale na rzęsy owszem :) Stosowałam i po 2tyg bylo juz widoczne efekty :)
    sensiblees.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie bym wypróbowała oraz na włosy, ale trochę się boję, że włosy będą tłuste ;/

      Usuń
  13. Stosowała olej rycynowy na paznokcie, do twarzy w połączeniu z innym olejem do demakijażu. Dla mnie ten olej jest niezły ale za bardzo się lepi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszeczkę się lepi i jest tłusty, ale mi to aż tak bardzo nie przeszkadza. Najważniejsze żeby były efekty :)

      Usuń
  14. Jeszcze nigdy go nie próbowałam. Teraz na twarz nakładam z róży, a na olejowanie włosów arganowy ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej z róży ciekawy, ja lubię kurację z olejem arganowym z Marion ale to chyba nie to samo co sam olej rycynowy.

      Usuń
  15. Ja kiedyś robiłam z niego maseczkę na włosy z dodtakiem nafty kosmetycznej i żółtka jest rewelacyjna na włosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maseczkę z żółtkiem jajka, naftą kosmetyczną oraz sokiem z cytryny lubię, nie dodawałam oleju rycynowego.

      Usuń
  16. Muszę spróbować nakładać go na wypryski i blizny - może rzeczywiście będzie czymś, co mi pomoże :) Kiedyś używałam go też jako wcierki przed myciem włosów - ograniczał ich wypadanie i stymulował wzrost nowych włosków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stosowany na włosy też jest dobry, ale trochę przeraża mnie to, że jest tłusty i włosy mogą być po nim przetłuszczone. A na twarz bardzo dobrze działa. Teraz zamierzam stosować codziennie. Może trochę pomoże na blizny po trądziku chociaż nie mam ich dużo, ale trochę przydałoby się rozjaśnić cerę i wyrównać koloryt.

      Usuń
  17. Ja słyszałam o stosowaniu Go na włosy oraz rzęsy, podobno bardzo pomaga ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. świetny wpis - teraz będę wiedziała do czego mogę go używać
    pozdrawiam MARCELKA :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzięki niemu baardzo mi urosły włosy ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja stosowałam go na włosy. Na długości - wysuszał je. Stosowany na skórę głowy wzmagał wypadanie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę boję się stosować go na włosy, żeby nie były one tłuste.

      Usuń