sobota, 21 maja 2016

BYĆ SOBĄ - CZY NA PRAWDĘ WARTO?

Dziś chciałabym poruszyć ważny temat o byciu sobą. Co to znaczy być sobą? Moim zdaniem być sobą to nie udawać kogoś kim się nie jest, nie ukrywać swoich uczuć, swoich myśli, mówić to co się myśli (nie mówię tutaj oczywiście o obrażaniu kogoś), być szczerym. A może lepiej jest udawać kogoś innego? Tylko po co? Żeby przypodobać się innym? Żeby bardziej nas lubili? Żeby było łatwiej? Można spróbować, ale czy wtedy na prawdę będzie lepiej, czy nasze życie stanie się lepsze? Nie sądzę.
                          


Uważam, że nie warto na siłę być kimś innym. Jeśli ktoś nas polubi, pokocha to takiego jakim jesteśmy, z naszymi wadami i zaletami. Nie chodzi też o to by nic nie robić. Trzeba się starać i dbać o siebie by każdego dnia być jeszcze lepszym, jednak nic na siłę. Ten kto będzie chciał być w naszym życiu ten zawsze znajdzie na to sposób. Będzie nieważne co by się działo i jacy byśmy nie byli.


Niestety czasami bycie sobą nie wystarczy, ponieważ ludzie bardziej lubią osoby które są odważne, wygadane, śmiałe, lepiej wyglądają. Jeśli ktoś jest normalny, nie stroi się, chodzi ubrany raczej zwyczajnie, bez szału to taką osobę mniej lubią. Prawie jej nie zauważają. Czy taka osoba jest na prawdę gorsza? Czy już nie liczy się charakter, to co się na w głowie tylko wygląd i to by mieć co pokazać? Nie rozumiem tego i coraz częściej zastanawiam się co jest z tymi ludźmi. Rozumiem, że każdy lubi coś innego, każdemu podoba się coś innego i ktoś inny, jednak czy na prawdę wygląd jest tak ważny? Chyba ważniejsze jest by móc z kimś porozmawiać o wszystkim i o niczym, dobrze się dogadywać, móc na kogoś liczyć zawsze?


Myślę, że to co mamy w głowie, to jakimi jesteśmy ludźmi jest o wiele ważniejsze i cenniejsze niż to jak wyglądamy. Najważniejsze by być sobą i nie zmieniać się, bo jesteśmy drugiej takiej osoby na świecie nie ma.

A Wy co o tym sądzicie? Napiszcie co myślicie, czy ważniejsze jest by być sobą, takim jakim się jest czy udawać kogoś kim się nie jest?

35 komentarzy:

  1. Zawsze warto być sobą ZAWSZE ... jesli ktosCię nie zaakceptuje to nie jest Ciebei warto proste :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Nie warto udawać kogoś kim się nie jest.

      Usuń
  2. A dla mnie ten temat już jest wypalony.
    Według mnie warto być soba, jednak w dzisiejszych czasach to za mało. Trzeba być kimś ważnym by w życiu cos osiągnąć ;)
    Mój blog - Klik. Zapraszam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lepiej nie udawać. Można oszukiwać kogoś, ale siebie się nie oszuka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ciężko udawać kogoś kim się nie jest.

      Usuń
  4. Trzeba być sobą zawsze i wszędzie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie udawac kogos innego, ja co prawda lubie sie elegancko ubrac, lubie wysokie obcasy, bo wtedy czuje sie po prostu kobieco. Jak to tego mam delikatny makijaz i ladna fryzure to czuje sie tez atrakcyjniejsza. Lubie czuc na sobie glodny wzrok meza :-D ale na co dzien ubieram sie zwyczajnie, spodnie, koszulka, trampki lub baleriny. Wazne jest zebysmy sie dobrze czuli, nie mieli tego odczucia, ze ktos nas krytykuje za plecami. Ja tam lubie wszystkich ludzi, ktorzy maja pogodny wyraz twarzy. Niewazne czy chudy czy gruby, piekny czy mniej piekny wysoki czy niski. Draznia mnie jedynie ludzie, po ktorych widac ze maja poczucie ze sa lepsi niz ja. A ty jestes spoko babka ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że wiele ludzi patrzy na wygląd, a nie na charakter i na to co dana osoba ma w głowie.

      Usuń
  6. Mądrze napisane ! :) ,,Mnie nie da się zrozumieć, mnie trzeba zaakceptować taką jaką jestem,, Świetny post ! Pozdrawiamy http://agssymi.blogspot.com/2016/05/terazniejszosc.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze warto być sobą, mnie niestety czasem to szkodzi. Jestem osobą uczciwą a teraz to się zupełnie nie opłaca. Lepiej w życiu mają Ci co kombinują i oszukują niestety

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tego zrozumieć nie potrafię, że ludzie którzy kłamią itd mają lepiej w życiu niż ludzie którzy są uczciwi i dobrzy.

      Usuń
  8. bardzo mądry post, dobry temat poruszyłaś. Wg mnie trzeba ustosunkować się do zasady - Bądź sobą. Wszyscy inni są już zajęci. Pozdrawiam gorąco! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po co udawać kogoś kim się nie jest. To nie dla mnie.

      Usuń
  9. trzeba być sobą i nie udawać nikogo innego:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nigdy nie byłam za zasadą udawania kogoś kim nie jestem, lepiej być sobą i się wyróżniać niż być kopią kogoś! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy potrafią udawać kogoś kim nie są, ale ja nie potrafię, źle się po prostu czuję.

      Usuń
  11. Najważniejsze to dobrze czuć się że sobą samym.

    OdpowiedzUsuń
  12. Gdy byłam mniejsza chciałam być kimś innym bo ta koelżanka była w tym lepsza a ta ładniejsza ale z biegiem czasu stwierdziłam..kurczę co ja robię i myślę? Przecież pwoinnam być sobą i tak jest :) super post :) zapraszam cię do mnie na konkurs

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też dotychczas chciałam być inna, ładniejsza i w ogóle, ale słabo mi to wychodziło, a teraz myślę, że najlepiej być sobą.

      Usuń
  13. Bądź sobą i tylko sobą ! :)
    Zapraszam do mnie https://marrstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie bycie sobą stało się nejwiekszą wartością w życiu. Z doświadczenia wiem, że udawanie kogoś kim się nie jest z czasem przytłacza i rujnuje, co z tego, że inni cie lubią jeśli człowiek gubi się we własnych myślach i traci grunt pod nogami, a po chwili nie wie kim jest nparadę. Jest to coś strasznego, wiec odkąd trochę dojrzałam i dostrzegłam swoje błędy, staram się doceniać każdego kto jest sobą. Nie ważne czy ktoś ma inne zdanie jak ja, czy ktoś ma trudny charakter, a nawet czy ktoś mnie nie lubi. Ważne, że jest sobą i postępuje w życiu tak jak czuje a nie na przymus i za to takiego człowieka szanuje. Zdaje też sobie sprawę, iż mało jest osób myślących podobnie do mnie, to jest smutne, że ludzie są gnebieni za bycie sobą :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Napisałaś że "ludzie bardziej lubią osoby które są odważne, wygadane, śmiałe ".
    Ja potrafię porozmawiać na każdy temat, nawet z nowo poznaną osobą a także zawsze mówię co myślę, ale to się nie każdemu podoba.
    Osobiście uważam, że jeśli coś mi leży na sercu, czy choćby ktoś mi w jakiś sposób "zalazł za skórę", to staram się to wyjaśnić z tą osobą. Jeśli też ktoś popełnia jakiś błąd, to zdarza mi się zwrócić uwagę (staram się to jednak robić w delikatny sposób, ale czasem jak ktoś robi to samo milion razy to zdarza mi się też wybuchnąć i wygarnąć wszystko co mi przeszkadza), sama też umiem się przyznać do błędów i za nie przeprosić.
    Uważam że udawanie, że wszystko jest ok, tylko po to żeby być lubianym i nikomu nie podpaść jest zwyczajnie głupie.
    Nie zamierzam się zmieniać, wiem że są osoby które cenią we mnie moją szczerość, ale są też takie którym przeszkadza że mówię to co myślę.
    No cóż, nie każdemu się dogodzi, ale najważniejsze jest aby pozostać sobą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jestem szczera i mówię co myślę, nie potrafię ukrywać swoich uczuć.

      Usuń
  16. nigdy nie warto udawać dla kogoś, żeby komuś zaimponować czy go zdobyć. Prędzej się zadusimy sami ze sobą niż będziemy w tym szczęśliwi ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Najlepiej być sobą, a jeśli inni tego nie akceptują to ich sprawa - ja wolę znaleźć nowych znajomych, którzy zaakceptują mnie taką jaką jestem niż dusić się jako 'aktorka'.

    OdpowiedzUsuń
  18. zawsze jestem sobą i nie zawsze wychodze na tym dobrze ,ale coz hehe ;p

    OdpowiedzUsuń
  19. Być sobą to podstawa! Super wpis:)
    http://my-place-to-relax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. I like your blog
    Come to visit me😊

    OdpowiedzUsuń
  21. Ależ fajny wpis! <3 Dawno mnie tu nie było , także szybciutko muszę nadrobić zaległości! :)

    OdpowiedzUsuń