poniedziałek, 14 marca 2016

NIE JESTEM IDEALNA, ALE IDEALNIE SOBIE Z TYM RADZĘ

Dziś taki post którego temat wpadł mi całkiem niespodziewanie. Mam nadzieję, że Wam się spodoba.

Nie jestem idealna ale idealnie sobie z tym radzę. Tak, właśnie. Jest dużo osób które nie potrafią siebie zaakceptować, ale są też i tacy którzy kochają siebie mimo swoich niedoskonałości. Ja kiedyś nie patrzyłam tak bardzo na swój wygląd. Byłam młodsza, nie dbałam o siebie, nie używałam zbyt dużo kosmetyków. Dopiero później gdy poszłam do wyższej szkoły zaczęłam się malować, prostować włosy, kupować więcej kosmetyków. Nie widziałam w sobie nic złego, co by mi się nie podobało. Byłam jaka byłam i się tym nie martwiłam. W ostatnich latach gdy zachciało mi się schudnąć przestałam akceptować siebie, widziałam w sobie tylko niedoskonałości. Dbałam o siebie i nadal dbam bardziej niż kiedykolwiek, a i tak ciągle coś było źle. Mimo wszystko teraz czuję się o wiele lepiej niż kilka lat temu, ponieważ jem zdrowiej, bardziej dbam o siebie, może nadal są te niedoskonałości, ale staram się na nie nie patrzeć i dbać o siebie. Mam cienkie włosy, ale staram się o nie dbać, może nie urosło mi pełno włosów, nadal są one cienkie i delikatne jednak są one zdrowsze, bardziej błyszczące, miękkie. Mam niedoskonałości cery, ale staram się dbać o nią jak mogę. Stosuję maseczki, peeling, maść na niedoskonałości i jest lepiej.

Co zrobić żeby bardziej akceptować siebie? Po pierwsze zrozumieć, że nikt nie jest idealny, każdy ma wady, nawet jeśli ktoś jest piękny to na pewno ma jakąś niedoskonałość. Oczywiście nie chcę tu kogoś urazić, ale prawda jest taka, że tak na prawdę jest. Nawet gwiazdy telewizji mają niedoskonałości. Przecież są zwykłymi ludźmi. Gdy widzimy ich w telewizji czy internecie są pięknie wystylizowani, mają makijaż, ale pod nim kryją się niedoskonałości. Dużo pracy trzeba włożyć w to, żeby pięknie wyglądać. Nic się samo nie zrobi. Nie schudniemy w jeden dzień. Jeśli nie możemy zaakceptować swojego wyglądu to musimy spróbować go zmienić. Masz kilka kilo więcej? Przejdź na zdrową dietę i ćwicz. Nie podoba Ci się swój kolor włosów? Przefarbuj włosy.

Dużo daje dbanie o siebie. Nie tylko kosmetyki ale też zdrowe odżywianie i ruch. Nie potrzeba na to dużo pieniędzy. Nie trzeba mieć też szafki pełnej kosmetyków - 10 masek, odżywek, olejków do włosów, pudrów, tuszów itd. Wystarczy jeden sprawdzony i dobry kosmetyk który pomoże nam zadbać o siebie. Oczywiście jeśli ktoś chce może używać więcej kosmetyków, ale minimalistyczna pielęgnacja też jest dobra. Ja nie używam dużo kosmetyków i widzę poprawę wyglądu. Staram się jeść zdrowo i też jest lepiej, I niech nikt nie mówi że nie ma rady nie jeść np słodyczy bo jeśli chce to da radę.

Podsumowując, trzeba zrozumieć że nikt nie jest idealny i dbać o siebie,. Dobrze gdy kochamy siebie takim jakim jesteśmy np z kilkoma kilogramami więcej, ale dobrze jest też ważyć mniej, czuć się lepiej. Każdy wygląda jak chce, każdy je co chce, robi co chce, ale niech potem nie narzeka że jest chory czy ma grubszy brzuch czy pryszcze. Jak ktoś je słodycze, fastfoody, chipsy to nie ma w tym nic dziwnego. Przecież to sam syf! Niestety same kosmetyki nie pomogą. Wygląd nie jest najważniejszy, ale niestety wiele osób na to patrzy. Ja jestem jaka jestem, może nie piękna, teraz w końcu prawie zaakceptowałam siebie. Jest kilka rzeczy które mi w tym pomogły, np pisanie bloga. Jeśli komuś się to nie podoba to nie musi ze mną rozmawiać i na mnie patrzeć.

Post ten trochę pomieszany, ale mam nadzieję, że zrozumiecie o co mi chodzi.

18 komentarzy:

  1. Dokladnie, nikt nie jest idealny! :) zapraszam, http://magda-ola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obserwuję Was blog :) Tak, nikt nie jest idealny.

      Usuń
  2. Najważniejsze, by czuć się dobrze z samym sobą i we własnym ciele. Trzeba siebie zaakceptować, a reszta naturalnie przyjdzie sama. Nikt nie jest idealny, ale należy dążyć do doskonałości. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda. Nawet jeśli niedoskonałości nadal będą to dobrze jest dbać o siebie żeby czuć się lepiej.

      Usuń
  3. Nie ma ideałów, ale są bardziej idealni i mniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Nawet jeśli ktoś nie jest piękny i nie ma wspaniałego wyglądu to powinien siebie akceptować. Charakter jest ważniejszy niż wygląd.

      Usuń
  4. Świetnie napisane! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Njawazniejsze to akceptowac siebie , tedy wszytsko ma sens !:D

    www.patryczko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i dbać o siebie, żeby czuć się lepiej :)

      Usuń
  6. Zawsze sobie powtarzam, że jestem idealna w swojej nieidealności :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nudno byłoby być ideałem...nie byłoby nad czym pracować, brak satysfakcji z osiągniętego celu :)
    obserwuje. Zapraszam do siebie :)
    http://forgetstylee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, ale na szczęście nie ma ideałów. Chętnie wpadnę do Ciebie :)

      Usuń
  8. Ideałów nie ma, są tylko osoby pozujące na idealnych ludzi. Trzeba pokochać siebie z wadami i zaletami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami ciężko siebie zaakceptować. Wiem to sama po sobie.

      Usuń
  9. gdyby wszyscy byli idealnie byłoby nudno:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda. Każdy jest inny, wyjątkowy :)

      Usuń